Počet záznamů: 1
Kytka, Rupert, 1910-1993
harmonizováno (jo20010088903) Id 0043790 Jméno Kytka, Rupert, 1910-1993 Charakteristika Narozen 8.2.1910 v Olomouci, zemřel 3.5.1993 tamtéž. Fotograf. Národnost česká
Pohlaví Mužské Narození 8. 2. 1910 (08.02.1910 - 08.02.1910) [02] Olomouc (Česko) Úmrtí 3. 5. 1993 (03.05.1993 - 03.05.1993) Olomouc (Česko) Zaměstnání 1952-1978 (1952 - 1978) Stavoprojekt Olomouc (firma) Olomouc (Česko) Členství do 1947 - 1947) Klub českých fotografů amatérů (Olomouc, Česko) Olomouc (Česko) 1959-1967 (1959 - 1967) DOFO (umělecká skupina) Olomouc (Česko) od 1973 (1973) Svaz českých fotografů od 1974 (1974) Vlastivědná společnost muzejní (Olomouc, Česko). Fotosekce od 1964 (1964) Svaz československých výtvarných umělců Profese fotografové Zdroj pro MA [01] Zatloukal, Pavel. "Oznámení o Ikarově letu" : olomoucká šedesátá léta v zrcadle výtvarné kultury : [katalog výstavy, Olomouc 25.6.-31.12.1998]. Olomouc : Muzeum umění Olomouc, 1998. 252 s.. ISBN 80-85227-29-0.
[02] Nová encyklopedie českého výtvarného umění: dodatky. Praha : Academia, 2006.
Zdroj pro NA Fotografie jako umění Československa Životopis Rupert Kytka se narodil 8. února 1910 v Olomouci. Vystudoval obchodní akademii a byl zaměstnán jako ekonom. V letech 1952-1978 působil jako fotograf v olomouckém Stavoprojektu. Fotografoval od poloviny 30. let a do roku 1947 byl členem Českého klubu fotografů amatérů v Olomouci. 1964 se stal kandidátem SČSVU, 1973 členem Svazu českých fotografů, následujícího roku členem Klubu amatérů a členem fotografické sekce Vlastivědné společnosti muzejní v Olomouci. V 70. letech působil jako lektor Školy výtvarné fotografie v Brně. Roku 1938 se začal zúčastňovat fotografických výstav doma i v zahraničí, na nichž získal řadu ocenění. Ve 30.-50. letech svou portrétní a zejména vedutistickou tvorbou navazoval na tradici místní olomoucké fotografie (J. Kšír, R. Smetana). Základním impulsem z hlediska formální i obsahové inovace se pro něj stalo založení olomoucké fotografické skupiny DOFO, na jejíž činnosti se od počátku podílel. Počátkem 60. let navazoval jak na meziválečný surrealismus a zvl. jeho teorii "nalezených" předmětů (Tragédie, 1962), tak i na základní výtvarné tendence doby. Zřetelně inspirován informelem začal vytvářet abstrahující obrazy (cyklus Skleněných labyrintů, 1962). Současně rozvíjel i op-artistní tendence směřující od strukturálního pojetí ke geometrizaci a land-artu (Kupky, 1961; Brázdy, 1965; Krov I, 1965). Neveřejná poznámka Záznam neprošel revizí podle pravidel RDA. Poslední změna 20171002004821.2 URL Wikipedie CZ
Wikipedie
Národní autority
Katalog NK ČR
abART
Registr sbírek výtvarného uměníosoba
Počet záznamů: 1