Počet záznamů: 1  

Pastrňák, Petr, 1962-

  1. harmonizováno (jn20000401937)
    Id0034172
    JménoPastrňák, Petr, 1962-
    CharakteristikaNarozen 17.2.1962 ve Frýdku Místku. Vystudoval Akademii výtvarných umění v Praze. Výtvarník, grafik.
    Národnost česká
    PohlavíMužské
    Narození 17. 2. 1962 (17.02.1962 - 17.02.1962)   Frýdek-Místek (Česko)
    Studium 1990–1996 (1990 - 1996)   Akademie výtvarných umění v Praze  Praha (Česko)
    učitel: Knížák, Milan, 1940-
    učitel: Bielicky, Michael, 1954-
    učitel: David, Jiří, 1956-
    1994-1995 (1994 - 1995)   Akademie der Bildenden Künste in Wien  Vídeň (Rakousko)
    Členství   Přirození (umělecká skupina)
    Klíč.slova české malířství
    malba akrylovými barvami
    objekty (umění)
    instalace (umění)
    abstraktní malířství
    figurální malířství
    krajinomalba
    Profese malíři
    grafici
    Styl abstrakce
    Zdroj pro MA[01] Galerie moderního umění (Roudnice nad Labem, Česko) - Potůčková, Alena. 100 uměleckých děl ze sbírek Galerie moderního umění v Roudnici nad Labem ke stému výročí založení. V Roudnici nad Labem : Galerie moderního umění v Roudnici nad Labem, 2011. 239 s.. ISBN 978-80-85053-86-9.
    Zdroj pro NAČeská serigrafie 1999 Portrét roku 2000 (biografická data)
    Odkaz na www http://www.petrpastrnak.cz/
    ŽivotopisMalíř Petr Pastrňák se narodil 17. 2. 1962 ve Frýdku Místku. V letech 1990–1996 vystudoval Akademii výtvarných umění v Praze (1990–92 M. Knížák, 1992–94 M. Bielicky, 1994–96 J. David), v letech 1991–92 pobýval na stáži HIKG Linz, v letech 1994–95 získal stipendium na Akademii der Bildenden Künste ve Vídni. Pravidelně navštěvuje Indii. Petr Pastrňák představuje malíře, pro nějž malba znamená jistý druh meditace, kontemplativní akt, během něhož se snaží využít všech barev – spontánně, bez jakéhokoliv omezení. Rozestavuje si je kolem sebe a vybírá je jako tóny klávesnice. V polovině devadesátých let začal u složité struktury a potemnělé barevnosti téměř „orientálního“ charakteru, aby vzápětí obrazy prosvětloval až do zářivých lazur a odlehčil i jejich „podhoubí“. Barevné plochy, nanášené válečkem, vedou k prostorové a možná i nestatické iluzi, která autora, jenž prošel ateliérem video tvorby na AVU a má zkušenosti i s tímto typem médií, evidentně přitahuje. První plán kompozic kontrastně ozvláštňují „automatické“ kaligrafické prvky; Pastrňák nepracuje na základě studií, maluje spontánně a rychle. Jsou to imaginární „krajiny“ s prolínajícími se barevnými plány. Ostatně později se autor rozhodl vkročit právě do hájemství krajinomalby. Vznikl tak cyklus obrazů coby průzkumný hold stěžejním dílům české krajinomalby 19. a 20. století: Josef Mánes, Adolf Kosárek, Antonín Chittussi, Fillovo Středohoří. Pastrňák podvratně „deformoval“ klasický malířský postup, když abstrahované krajiny – obrazy slavných obrazů – vytvářel pomocí vymývání barev.
    Neveřejná poznámkaZáznam neprošel revizí podle pravidel RDA.
    Poslední změna20171002004504.4
    URL Wikipedie CZ
    Wikipedie
    Národní autority
    Katalog NK ČR
    abART
    Registr sbírek výtvarného umění
    osoba

    osoba

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.